E Ticaret Ürün Fotoğraf Çekimi
Ürün fotoğraflarınızı sıradan ışıklarla, özellikle de LED ışıklarla aydınlatabilir, profesyonel bir kamera veya iyi fotoğraf gücüne sahip bir cep telefonu ile yapabilirsiniz. Dikkate alınması gereken en önemli faktör aydınlatmadır. Uygun ışıklandırma ile ürünün fotoğrafı düzgün renklendirilecek, müşterileriniz ürünü doğru görebilecek, satın alınan ürünün iade oranı düşecek ve beğenileri artacaktır. Ayrıca fotoğraflarınıza filtreler ekleyerek ürünlerinizin etkileyici fotoğraflarını çekebilirsiniz.
Fotoğraflarınızı Google Nik Collection fotoğraf filtreleri ile canlandırabilir ve güzelleştirebilirsiniz. Google artık bu hizmeti tamamen ücretsiz olarak sunuyor. Tek başına kullanılabildiğinden, Photoshop vb. Grafik programlarına da filtre ekleyebilirsiniz. Fotoğraf filtreleri kullanarak fotoğraflarınıza hayat verirsiniz, kötü fotoğraflarınıza profesyonel bir görünüm kazandırabilirsiniz.
E-Ticaret Ürün Çekimi Nasıl Yapılır?
Ürün fotoğrafları almak için çeşitli yöntemler kullanabilirsiniz. Tedarikçiler tarafından kullanılan fotoğraflara ek olarak, ürünlerinizin fotoğraflarını bir fotoğrafçıya çekebilirsiniz. Tedarikçi sayfalarındaki fotoğraflar başka firmalar tarafından kullanıldığı için bu anlamda ön plana çıkmanızı engelleyecek ve markanızı sıradanlaştıracaktır. Bir fotoğrafçıyı işe almak ve çekmek de bütçenizi zorlayabilir. Bu durumda, kollarınızı sıvamalı ve duruma girmelisiniz. Teknolojinin gelişmesi, ücretsiz çevrimiçi fotoğraf düzenleme araçları ve akıllı telefon kamera işlevlerinin geliştirilmesi sayesinde kendi ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz. Elbette e ticaret ürün fotoğraf çekimi yaparken biraz taktik kullanmanız gerekiyor. Bu fotoğraf yöntemleri sayesinde yüksek kaliteli fotoğraflar oluşturmak mümkündür ve bu görevi sahip olduğunuz imkanlarla veya küçük yatırımlarla çözebilirsiniz.
Kamera ve Çekim Nasıl Olmalı?
Kadraj ve çekim açısı doğru ayarlanmalıdır: Kırpma, çerçevede neyin ne ölçüde görüneceğini belirlemektir. Oluşturma, çerçeveyi kişisel bakış açınıza göre düzenleyerek yapılır. Ürün fotoğrafları için, ürünler genellikle çerçevenin çoğunu dolduracak şekilde fotoğraflanır. Çünkü amaç size önemli ve ilginç ürün özelliklerini göstermektir. Çekim açısı yine fotoğrafçının kişisel estetik anlayışına göre seçeceği doğru açıdır. Atış açısının belirlenmesinde ürün çeşidi etkilidir. Özellikle tüm açılardan gösterilmesi gereken ürünler için tüm alt, üst ve yan açılar kullanılabilir. Çekimin açısı ve çerçeveleme birlikte anlamın bütünlüğünü sağlamalıdır. Tripod Nedir? Akıllı telefonla çekim yapıyor olsanız bile, bir tripoda (kamera tripodu) ihtiyacınız olacaktır. Fotoğraf çekerken kamerayı sabitlemek, daha keskin ve daha kaliteli fotoğraflar elde edilmesini sağlayacaktır. El ve fotoğraf makinesinin titremesi görüntü kalitesini bozacaktır. Piyasada birçok ucuz tripod var. Google aramasıyla ihtiyaçlarınıza uygun bir stand bulabilirsiniz, örneğin “Akıllı telefon tripodu, iPhone / Samsung tripod”.
Işık Nasıl Olmalı?
Fotoğrafını çektiğiniz konuya odaklanmalısınız. Bu şekilde, ürüne odaklanmaya devam ederken tüm ayrıntıları gösterebilirsiniz. Fotoğraf çekmenin amacı budur. Belirsiz ürün fotoğraflarının kullanılması tavsiye edilmez. Aynı zamanda, fotoğraflanan ürünü vurgulamak için alan derinliği kullanılabilir. Arka planı bulanık bırakarak ürünü arka plandan ayırmak görsel sunumu geliştirecektir. Çekim yaparken kullanılan ışık çok önemlidir. Işık, sadece ürün fotoğrafçılığında değil, fotoğrafın her alanında en temel unsurdur. Ürün, açıkça görülebilecek şekilde aydınlatılmalıdır. Bunu yapmak için birden fazla ışık kaynağı kullanın. Fotoğraftaki patlamaları veya karanlık alanları önlemek için ışık kaynaklarını doğru açı ve mesafeye yerleştirin.
Arka Fon Nedir?
Ürünlerin fotoğrafları bu ürünü tercih eden kişiler tarafından büyütülerek inceleneceği için detayları görebilmek önemlidir. Fotoğraf çekerken makro modunu kullanmak, ürünlerinizi daha yakın bir mesafeden net bir şekilde çekmenizi sağlar. Sonuç olarak fotoğraflar kullanıcılar tarafından büyütülse bile detaylardaki bozulma daha az olacaktır. Fotoğraf çekerken de bir arka plana ihtiyacınız olacak. Bu arka plan, ofisinizde bir duvar bile olabilir. Ürün fotoğraflarında genellikle beyaz zemin kullanılmıştır. Ofisinizde beyaz duvar önündeki ürünlerin fotoğraflarını çekebilirsiniz. Elbette burada kendinizi sınırlamak zorunda değilsiniz. Ayrıca farklı arka planlar da seçebilirsiniz. Farklı renkler veya farklı arka planlar kullanarak kendiniz için bir arka plan oluşturabilirsiniz.
Fotoğraf Düzenleme Aracı Nedir?
Ürün fotoğrafları olabildiğince doğal kullanılmalıdır. Çekim ortamında kullanılan flaş üniteleri doğru ayarlandığında detayların net olması yeterlidir. Efektler sadece gerektiğinde kullanılmalı ve bu etkilerin yoğunluğu düşük olmalıdır. Ayrıca aşırı efekt kullanımı, ürünün orijinal haliyle korunduğu izlenimini yaratabilir. Fotoğraf çekimlerinizi çektikten sonra, fotoğraflarınızda bazı ayarlamalar yapmak isteyebilirsiniz. Bu ayarları yapmak için yazılıma ihtiyacınız olacak. İnternette çeşitli programlar mevcuttur. Özgür yazılımı tercih ediyorsanız, PIXLR’yi kullanabilirsiniz. Burada çeşitli ayarlar ve düzenlemeler yapabilirsiniz. Ücretli bir çözüm arıyorsanız, Adobe Photoshop size en profesyonel çözümü sağlayacaktır. Bu ürünü kullanmak için lisanslı bir program satın almalısınız.
E- Ticaret Ürün Fotoğrafçılığı İle İlgili Tavsiyeler
Yukarıdaki içerik aslında ihtiyacınız olan şeydir. Bu malzemeleri ve ortamları sağladığınızda, geri kalan her şey yaratıcılığınıza bağlıdır. Bazı fotoğrafçılık becerileri de size yardımcı olabilir. Bol bol fotoğraf çekin ve test edin. Ürün fotoğraflarını farklı açılardan çekin ve en iyi açıyı bulmaya çalışın. Web sitesinde farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğraflarını da kullanabilirsiniz. Farklı aydınlatma ayarlarını deneyin ve ürün üzerindeki gölgeleri en aza indirin. Üründeki toz ve lekeleri silin. Bu detaylar fotoğrafta görünecek ve kötü görünecektir. Lütfen fotoğraf çekmeden önce ürünü temizlemeyi unutmayınız. Güneşli bir ortam kullanmaya çalışın. Güneş ışığı en doğal ışık kaynağı olduğu için daha gerçekçi renkler yakalanabilir. Fotoğraf düzenleme sırasında çok fazla efekt kullanmayın, aksi takdirde ürünün gerçek görüntüsünü bozabilir. Farklı ortamlarda ve farklı arka planlarda çekim yaparak, ürünün daha iyi göründüğü ortamı test edin.
E Ticaret Sitenizdeki Ürün Görselleri Nasıl Olmalıdır?
Bir e-ticaret sitesini daha başarılı hale getirmek istiyorsanız sektördeki rakiplerinizin önüne geçmek için stratejiler izlemeli ve iyileştirmeler yapmalısınız. Bu, müşterilere rakiplerinizden daha iyi olduğunuzu söylemenin en iyi yoludur. Rekabette öne çıkmanıza yardımcı olmak için en büyük yardımınız küçük ama önemli ayrıntıları kullanmaktır. E-ticaret sitenize eklediğiniz etkili ürün görünümü satışlarınızı kurtaracak olsa da; web sitenizin kalitesi de önemli bir gösterge olacaktır. Örneğin, web sitenizde yüksek çözünürlüklü ürün görsellerine sahip olmak ve konsept fotoğrafçılığına katılmak, müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olacaktır. Bir e-ticaret sitesi veya web sitesi için yerleştirdiğiniz ürün görselinin, ekranınızı yansıtacağını unutmayın.
Ürün Fotoğrafçılığı ve E- Ticaret İlişkisi
E-ticaret, geleneksel ticaretin fiziksel mağazalarını İnternet üzerindeki sanal alanlarda dijital mağazalara dönüştürmüştür. Kişiler ihtiyaç duydukları ürünü satın almak için ziyaret ettikleri mağazalardaki ürünleri kontrol ederek karar verebilirler. Dijital mağazalarda karar vermek için yapabilecekleri tek şey sitede barındırdıkları ürünlerin fotoğraflarını incelemektir. Bu durumun bir dezavantaja dönüşmemesi için en önemli şey müşterilere sunulan ürünlerin fotoğraflarının kaliteli ve ilgi çekici olmasıdır. E-ticaret ve ürün fotoğrafçılığı arasındaki güçlü bağı oluşturan da budur. E-ticaret, ürünlerinin fotoğraflarını en yüksek kalitede sanal mağazalarına yüklemek için profesyonel fotoğraflar çekebilen ürün fotoğrafçılarına ihtiyaç duyar.
Ürün Fotoğrafçılığı E- Ticareti Nasıl Etkilemektedir?
E-ticaret, pazarlama faaliyetleri internette gerçekleştirildiği için ürün görsellerinin kullanılmasını gerektirir. Bu ihtiyacı karşılayabilecek ürün fotoğrafçılığının, e-ticaretin başarısı üzerinde doğrudan etkisi vardır. Bu tür fotoğrafçılık, kullanılan görüntülerin kalitesini ve etkisini belirlediği için herkesin bu tarz fotoğrafları çekmesi mümkün değildir. Her şeyden önce, kapsamlı fotoğrafçılık eğitimi almış profesyoneller tarafından yapılmalıdır. Ancak daha küçük ve özel alanlarda basit ürün fotoğrafçılığı tercih edilebilir.Bu tür fotoğrafçılık, pazarlamayı destekleyen önemli bir sektördür. Ürün pazarlamasında görselleştirme kullanımı, özellikle baskı ve dijitalleştirme teknolojileri için artmıştır. Bu alandaki ihtiyaçları profesyonelce karşıladığı için ürün fotoğrafçılığına her zaman ihtiyaç duyulacaktır.