Ürün Fotoğraf Çekimi Nedir?
Kılavuzumuzda Ürün Fotoğrafı Nasıl Çekilir, Ürün Fotoğrafı Çekmeniz Gerekenler, Ürün Fotoğrafı Kamerası, Ürün Fotoğrafı Lensi, Ürün Fotoğrafı Işığı, Ev Ürünü Fotoğrafı, Profesyonel Ürün Oturumu, Profesyonel Kamera Fotoğrafı ve daha fazlası. E-ticarette satışları ve geri dönüşümü artırmak için ürün görselleri çok önemlidir. E-ticaret sitenizi sunum olarak düşünürsek ürün fotoğraflarınız sitenizde yer alacaktır. Vitrininiz ne kadar sıra dışı ve dikkatli görünürse, müşterileriniz o kadar çok ilgilenecektir. Bu nedenle ürün fotoğrafçılığına daha fazla odaklanmanız gerekiyor.
Ürün fotoğrafları, tüketicilerin satın alma kararları üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. Bu nedenle iyi hazırlanmış ürün fotoğraflarına ihtiyacınız var. Tabii ki, ürün fotoğrafçılığı için profesyonel fotoğrafçılık daha çok tavsiye edilir. Bir fotoğrafçı ile çalışmak ve detaylı fotoğraflar çekmek ürünlerin kalitesini daha iyi yansıtacaktır. Ancak bu tür çekimler için yeterli bütçeniz yoksa kendi seanslarınızı yapabilirsiniz. Profesyonel fotoğraf kalitesi olmasa bile çekimleriniz ürünlerinizi en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır.
ÜRÜN FOTOĞRAF ÇEKİMİNDE KAMERA SEÇİMİ
Fotoğrafta kullandığınız ekipmanlar çok önemlidir. Profesyonel dijital SLR fotoğraf makineleri ile çekim yaparken elde edeceğiniz görüntü kalitesi daha yüksek olacaktır. Belli bir bütçeniz varsa DSLR kamera satın alabilirsiniz. Dijital SLR kameralar için birçok farklı seçenek vardır. Büyük bir bütçeniz yoksa, orta menzilli bir kamera sizin için doğru seçim olabilir. Ayrıca “aynasız” dijital kameralar daha düşük bir bütçeyle satın alınabilir. Bu cihazlar aynalı kameraların yanı sıra çekim yapabilir. Aynasız cihazlar daha uygun fiyatlı olabilir ve ayrıca daha küçük bir hacme sahip olabilir. Bu nedenle farklı ortamlarda kolaylıkla fotoğraf çekebilirsiniz.
Bu cihazlara farklı lenslerin bağlanabilmesi, aynalı makinelerde olduğu gibi farklı lenslerle farklı pozlamalar almanıza olanak sağlar. Fotoğraf makinesi alacak bütçeniz yoksa; Akıllı telefonları kullanarak da ürünlerin fotoğrafını çekebilirsiniz. En yeni akıllı telefonlardaki kameralar ve lensler teknolojik olarak gelişmiş ve doğru ayar ile çok yüksek kaliteli fotoğraflar çekebilir. Çoğu akıllı telefonun en az 10MP çözünürlüğe sahip bir kamerası vardır ve HD kalitesinde çekime izin verir. Ayrıca bazı akıllı telefonlarda derinlik ve çekim ayarlarının kapsamlı sunumu, bu cihazlarla çekilen fotoğrafların kalitesinin artmasına yardımcı oluyor.
ÜRÜN FOTOĞRAF ÇEKİMİNDE TRİPOD KULLANIMI
Ürünlerin kaliteli fotoğraflarını çekebilmek için düzenli olarak çekilmesi çok önemlidir. Kamerayı elinizde tutarak net bir fotoğraf elde edemeyebilirsiniz ve elinizle fotoğraf çekmek fotoğrafı sallayabilir. Tripod kullanmak fotoğraflarınızı daha net hale getirecektir. Hem akıllı telefonlar hem de kameralar için birçok tripod seçeneği bulunmaktadır. Bu seçeneklerden en uygununu satın alarak ürün fotoğrafçılığına daha profesyonelce bakabilirsiniz.
ÜRÜN FOTOĞRAF ÇEKİMİ İÇİN IŞIK
En ucuz yöntem, iyi gün ışığı alan bir ofis ortamınız varsa, burada kullanabilirsiniz. Güneş ışığında en iyi fotoğrafları çekebilirsiniz; Dolayısıyla ofisinizde böyle bir alan varsa fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz. Güneş ışığı en doğal ortamı sağladığı için fotoğrafçılıkta sıklıkla tercih edilmektedir. İmkanınız varsa ve ürünleriniz uygunsa açık havada fotoğraf çekerek daha kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz. Bu yöntemin dezavantajı güneşin olmadığı günlerde güzel fotoğraflar çekememenizdir; Ofisin konumuna ve güneş ışığı miktarına bağlı olarak çekim süresi sınırlı olabilir. Bu nedenle bu süre iyi kullanılmalıdır. Diğer bir alternatif, ofis fotoğrafçılığı için birden fazla ışık kaynağı satın almak olabilir.
Ofislerdeki aydınlatma sistemleri genellikle fotoğrafçılık için yetersizdir. Doğru açıdan ışık eksikliği, ürünün detaylarını iyi yansıtmayabilir. Bu, ürün fotoğraflarınızın kalitesini düşürecektir. Bu durumda, birkaç ışık kaynağı satın alarak ofiste fotoğraf çekimleri için bir ortam oluşturabilirsiniz. Bu ışıkların çeşitleri ve fonksiyonları ürüne göre değişmekle birlikte standart olarak kullanılabilen bazı çözümler bulunmaktadır. 3 farklı ışık kaynağı kullanarak mükemmel çekim ortamını yaratabilirsiniz. Bu ışıkları, bir ışık ürünün sol tarafında, biri sağ tarafında ve diğeri ürünün üstünde olacak şekilde konumlandırabilirsiniz. Bu düzen ile fotoğraf çekerek ürün üzerindeki gölge alanları azaltıp daha fazla ayrıntı keşfedecek, gölgeli fotoğrafların önüne geçerek başarılı bir ürün çekimi yapmış olacaksınız.
ÜRÜN FOTOĞRAF ÇEKİMİNDE PLANLAMA ÖNEMİ
Bir yapılacaklar listesi oluşturmanız gerekir. Bu liste temelde bir proje oluştururken istediğiniz tüm görüntülerin bir listesidir, nasıl oluşturulur. Ürünlerinizi, gerekli açıları, vurgulanacak detayları içermelidir. Araştırmalar, insanların okuduklarının yalnızca% 20’sini ve gördüklerinin% 80’ini hatırladığını gösteriyor. Bu nedenle markalar, geri dönüşüm oranlarını ancak daha iyi ürün fotoğrafları çekerek artırabilirler. Sattığınız ürün ile ürünün fotoğrafı arasında güçlü bir bağ olmalıdır. Fotoğraflarınızda çektiğinizde sonuçlar maksimum seviyede olacaktır. Yüksek kaliteli bir ürün fotoğraf çekimi, müşteri tabanınızın hikayesini anlatır. Yani her ürünün anlatacak bir hikayesi var ve bu hikayeyi hedef kitlenize bir fotoğrafla anlatmanız gerekiyor. Fotoğraf çekerken bakış açınız, yaratıcılığınız, fotoğrafa olan ilginiz, bilgi ve deneyiminizle kazanacağınız becerilerin sonucudur.
ÜRÜN FOTOĞRAF ÇEKİMİ
Ürünleri lansman için dikkatlice hazırlayın. Bu, çekim yaparken size zaman ve rahatlık kazandıracaktır. Üretim sonrası ürünlerde görülen kusurları düzenleyebilirsiniz, ancak bu biraz zaman alır. En iyi şekilde görünmelerini sağlamak için çekimden önce ürünlerinizi temizlemeniz daha iyidir. Örneğin, kıyafetleri ütülerken kırışıklıkları gidermek, üründen etiketleri çıkarmak, tüy ve tozu temizlemek gerekir. Takı fotoğraflıyorsanız, ürünün yüzeyi iyice temizlenmeli ve cilalanmalıdır. Ayakkabılarınızı çekiyorsanız doğru şekli verin, üzerlerinde etiket veya çıkartma olmadığından emin olun, genel bir temizlik yapın. Ürünlerinizi şekillendirirken aklınızda bulundurmanız gereken iki nokta vardır. Ürünlerinizi mümkün olan en iyi şekilde sergileyin ve müşterinin hayal etmesini kolaylaştırın. Ürün fotoğraflarının profesyonel görünmesi önemlidir. Şeffaf olmalı, düzgün bir şekilde görüntülenmelidir.
FOTOĞRAFTA KULLANILAN OBJELER
Ürünün fotoğrafını çekerken sade bir arka plan kullanabilirsiniz. Ancak ürünün daha estetik olmasını istiyorsanız çeşitli eşyalar ekleyerek ürününüzü tamamlayabilirsiniz. Örneğin, bir kitap çekiyorsanız, kitabın yanında kahve fincanı, çiçek veya saksı gibi çeşitli öğeleri kullanabilirsiniz. Bu nesneler ürünü daha çekici kılar ve web sitenizi daha ilginç hale getirir. Ürününüz bir kıyafet ise, manken üzerinde fotoğraf çekmek çok daha iyi bir fotoğraf sağlar. Böylelikle tüketiciler ürünün mankenin üzerine nasıl oturduğunu görebilir ve üzerlerinde nasıl görüneceği konusunda fikir sahibi olabilirler. Ayrıca ürünün fotoğrafını beyaz zemin üzerine ve farklı renk varyasyonlarına koymayı unutmayın, kullanıcılar bu fotoğrafları büyüterek ürünün kalitesini anlamaya çalışırlar.
Ürünlerin fotoğraflarında tüketiciye ürünün tüm özelliklerini bir fotoğraf ile göstermek mümkün değildir. Bu nedenle; Ürünün sağını, solunu, önünü, arkasını, altını ve üstünü kısaca ürünün her iki yanını fotoğraflamanız gerekiyor. Böylelikle tüketicilerin kafalarında soru işareti kalmaz ve ürünle ilgili gerekli tüm bilgilere sahip olur. Ayrıca, ürününüzün birden fazla renk seçeneği varsa, bu seçeneklerin resimlerini çekmek ve bunları web sitenize eklemek iyi bir fikirdir. Üstelik farklı açılardan çekilen resimler sayesinde tüketicilere sunum deneyimi yaşatmak mümkün hale geliyor.
ÜRÜN ÇEKİMİ DETAYLARI
İlk önemli kararınız aydınlatmanın nasıl yapılacağı olacaktır. Işık şekillendirmesi doğru yapılırsa mükemmel bir ürün görüntüsü elde edilir. Işık seviyesinin tutarlı olduğundan emin olmalısınız. Işık ayarlarını ürün türüne ve sahip olduğunuz ışık kaynaklarına göre ayarlamalısınız. Örneğin, yüksek oranda yansıtıcı metal ürünler için ışık kurulumları, cam ürünler için arkadan aydınlatmalı ışık ayarları veya hafif giysi setleri farklıdır. Her ürünün fiziksel şartlarına ve ışığa tepkisine göre ayrı aydınlatma sistemleri kurulmalıdır. Aydınlatmada uyguladığınız paraphrase renginin gücü ve tutarlılığı çok önemlidir. Flaşlarınız, her ateşlendiğinde Kelvin cinsinden aynı gücü ve değeri vermelidir. Fotoğrafçılıkta doğru netlik esastır. Doğru keskinlik, doğru keskinliği sağlar.
Uygun ışık dağılımını sağlamak için parafinleri ayarlayın, uygun softbox’lar veya ışığı şekillendiren kameralar kullanın. Çekim aşaması sırasında ve sonrasında, yani post prodüksiyonda renk yönetimi uygulanmalıdır. Renk yönetimi, dijital kameralarda, monitörlerde ve yazıcılarda uygun şekilde orantılı renkler elde etmemizi sağlar. Fotoğraftaki sensöre doğru rengi yansıtmanız gerekir. Bunun için sadece beyaz dengesi değil, aynı zamanda tüm renk kontrolünü sağlayan ve bir ICC renk profili oluşturan% 100 renk kontrolü ve denge ayarı sağlayan X-Rite Color Checker Pasaportunu kullanmalısınız.
Işık ayarı yapılandırıldıktan ve açıklık ışık ölçer ile ölçüldükten sonra, Color Checker Pasaportu kullanılarak fotoğrafla birlikte bir referans profil fotoğrafı çekilir. Paraflash’ın şekli, gücü ve konumu değiştiğinde, değişen konfigürasyona göre bir referans profil resmi çekin. Film çekerken, ürünlerin ışık düzenindeki yansımalar ve parlama gibi ayrıntıları görmek ve yönetmek için kalibre edilmiş parlaklık-parlaklık kontrollü bir monitör kullanın.
ÜRÜN ÇEKİMİ VE POST PRODÜKSİYON AŞAMASI
İyi hazırlanmış ürünler, iyi ışıklandırma ve doğru kamera ayarları ile ürününüzün mükemmel fotoğraflarını çekmek için doğru adımları attıktan sonra post prodüksiyon aşaması önemlidir. Renk düzeni, rötuş, dekupaj, boyut formatı, kırpma, kenar boşlukları gibi ayarlamaları yaptıktan sonra görsellerinizi web ve baskı formatlarına dönüştürmeniz gerekir. Olumlu dönüşümler elde etmek için web sitenizde ve e-ticaret satış kanallarınızda bir ürün görseli kullanmak istiyorsanız, müşterilerin dikkatini çekin, Google listelerinde üst sıralarda yer alın; Ürününüz% 85’ten fazla ve% 65’ten az çerçeveli olmamalıdır. Fotoğrafınızı kesinlikle sRGB’ye dönüştürmeniz gerekiyor. Fotoğraflarınıza logo, metin veya filigran koymayın.
E-ticarette kullanacağınız görsellerinizdeki arka planlar beyaz veya nötr olmalıdır. Resimlerinizin her alanı net olmalıdır. İzleyici algınızı geliştirmek için fotoğraflarınızı dikey veya yatay kırpma yerine kare alanlara yerleştirin. Dik görüntüler cep telefonlarında daha büyük görünür ancak monitörler yatay olarak yerleştirildiği için daha az yer kaplar. Yatay fotoğraflar ayrıca cep telefonlarında daha az ve monitörlerde daha geniş alanlar kaplar. Bu nedenle kare alanlar hem monitörler hem de cep telefonları için daha uygun olacaktır. Post prodüksiyonda fotoğraflarınızı kalibre edilmiş bir monitörde işlemeniz gerekir. Uygun renk yönetimi ile fotoğraf çektikten sonra, kalibre edilen ve sürekli izlenen profesyonel bir monitörde gerekli ayarlamaları yapmak ve izlemek zorunludur.
Color Checker yazılımını kullanarak referans profilinizi diğer fotoğraflara uygulayarak beyaz dengenizi ve renk tutarlılığınızı en üst düzeye çıkarmalısınız. Web’de kullanacağınız fotoğraflarınız için sRGB, baskı için kullanacağınız fotoğraflarınız için CMYK çevirileri yapmalısınız. Görsellerin çevrimiçi olarak veya basılı olarak kullanılabilmesi için belirli standartları karşılaması gerekir. Bu standartlar ISO tarafından tanımlanmıştır.
FOTOĞRAF DÜZENLEMEDE KULLANILACAK PROGRAMLAR
Adobe Photoshop Fotoğraf düzenleme denilince akla ilk olarak Adobe Photoshop geliyor. Ancak Adobe Photoshop, diğer fotoğraf düzenleme araçlarından daha profesyoneldir. Ayrıca bilgisayarınızda çok daha fazla yer kaplar. Bu nedenle, düzenli bir fotoğrafçılık planınız varsa, Adobe Photoshop’u kullanabilirsiniz. Ancak, aksi halde bu programı satın almak mantıklı olmaz. Fotoğraflar manzara Photoscape oldukça basit bir programdır. Photoscape’i kullanırken, fotoğraflarınızda basit değişiklikler yapabilir veya fotoğraflarınıza filtreler ekleyebilirsiniz. Picasa ilk olarak bir fotoğraf albümü oluşturmak için kullanıldı. Ancak, şimdi çeşitli iyileştirmelerle bir fotoğraf düzenleme özelliği eklenmiştir. Basit ve anlaşılır bir arayüze sahip olan Picasa’yı rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Pixlr, Photoshop’un özelliklerine diğer fotoğraf düzenleme araçlarından çok daha yakındır. Bu nedenle Pixlr kullanmak diğer araçlara göre biraz daha zor olabilir. Ancak Pixlr’da çok profesyonel bir şekilde düzenleme yapabileceğinizi belirtebiliriz. BÜKÜM GIMP açık kaynak kodludur ve indirmesi ücretsizdir. Adobe Photoshop alternatif programı, Mac OS X ve Windows gibi işletim sistemlerinde kullanılabilir. LightRoom CC LightRoom CC, aslında mobil cihazlarda kullanılan bir programdır. Ücretsiz program sayesinde akıllı telefonlarınız ile çektiğiniz fotoğrafları düzenleyebilirsiniz.